5+1 دلیل که چرا باید برای طراحی سایت هزینه کنیم؟

چرا باید وب سایت داشته باشیم (طراحی سایت)

طراحی سایت و هزینه

واقعا چرا؟

آنچه می‌خوانید…

  • مزیت‌های وب‌سایت نسبت به اینستاگرام
  • هزینه‌ها
  • چه کسانی به وب سایت نیاز دارند

زمان مطالعه

مقدمه

در سال‌های گذشته اینستاگرام و تلگرام پایه‌های کسب و کارهای اینترنتی را تشکیل می‌دادند و محیطی ارزان برای پیشرفت بودند که با پیش رفتن ویژگی‌های آن‌ها تغییر کرد و با افزایش مخاطبان محیطی مطلوب‌تر برای حضور کاربران ایجاد کردند اما امروز با سخت شدن دستسی کاربران به این محیط حضور کاربران کمتر و فروش فروشگاه ها کاهش یافت

اما راهکار یا بهتر بگوییم حداقل اولین راهکار تعطیلی کسب و کار شما نیست.

باید پلتفرم دیگری را شناسایی کنید تا با پخش کردن ریسک کسب و کار درآمدتان را افزایش دهید.

ما درباره وب‌سایت شخصی به شما می‌گوییم

جذب مشتری اینستاگرام و وب سایت
مشتری سایت
افزایش فروش اینستاگرام

وب‌سایت‌ها بستری برای ارائه محتوا یا محصولات شما هستند که قابلیت شخصی سازی بسیار بالایی دارند. راه افزایش فروش کسب و کار شما  یا حفظ برندینگ اینفلوئنسرها خواهند بود.

در واقع اگر اینفلوئنسر هستید یا فروشگاه مجازی یا فروشگاه حضوری دارید این مطلب را از درست ندهید

وب‌سایت چه به شما می‌دهد…

مزیت نسبی وب‌سایت نسبت به اینستاگرام

  • آزاد و در دسترس

برخلاف اینستاگرام که کاربران به سختی به آن دسترسی دارند وب‌سایت به راحتی برای هر کاربری قابل مشاهده است.
فیلتر نمی‌شود و تحریم هم آن را از دسترس خارج نمی‌کند
در واقع نگرانی وجود ندارد که کاربران شما را از دسترسی به شما و فروشگاهتان محدود کند.

  • تبلیغات ارزان قیمت

در گذشته شاید قیمت تبلیغات در اینستاگرام ارزان بود اما امروزه مبالغ تبلیغات در اینستاگرام حتی به 25 میلیون تومان برای یک استوری می‌رسد.

اما وب سایت…

تبلیغات شما بر بستر گوگل هم ارزان‌تر از اینستاگرام است و از طرفی اگر به دنبال SEO سایتتان بروید می‌توانید با هزینه پایین برای مدتی طولانی (چندین سال) و نه فقط به مدت یک استوری 24 ساعته در معرض توجه افراد باشید.

فرض کنید شما نتیجه‌ای برای سرچ عبارت <<خرید کرم ضد آفتاب>>  در صفحه اول گوگل باشید.

قضاوت با شما…

آیا شما برای خرید کرم ضد آفتاب در گوگل سرچ نمی‌کنید؟

  • امکان مشارکت در فروش با ترب و سایر پلت فرم‌های فروش
قطعا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی شما نمی‌توانید با ترب برای دیده شدنتان همکاری موتر داشته باشید. اما وب‌سایت شما به راحتی در پلتفرم‌های فروش نمایه می‌شود و در نتیجه فروشتان را افزایش می‌دهد.
  • اعتمادی فراتر از کارت به کارت

دقت کنید که فرایند کارت به کارت برای بسیاری از مشتریان مخصوصا در اولین برخورد بسیار استرس‌زا است، اما وقتی مشتری شما در وب سایت شما خرید اینترنتی مستقیم انجام می‌دهد و در قسمت زیرین سایت شما ای نماد را مشاهده می‌کند احساس امنت بیشتری در خرید خواهد داشت.

از این طریق حتی می‌توانید موجب افزایش فروش اینستاگرام خود شوید.

در 70 درصد مواقع اگر مشتری‌های شما در اولین برخورد با محصول محصول را خریداری نکنند دیگر آن را نخواهد خرید

  • خرید با بازی

مشتریان علاقه بسیار زیادی به گردونه‌های شانس و به دست آوردن تخفیفاتی که با شانس خودشان است دارند، ما می‌دانیم که شما شانس برنده شدن آن‌ها را مشخص می‌کنید، اما آن‌ها حتی با یک تخفیف %10 هم از شما خرید بیشتری خواهند کرد مخصوصا اگر تخفیف شما در مدت محدودی پا برجا باشد

نقش گردونه‌های شانس و تخفیف‌های مدت دار را در افزایش فروش دست‌کم نگیرید.

درخت پول
سکه
پول
هزینه‌های تولید سایت
ساخت سایت فروشگاه گل و گیاه

هزینه‌ها

هزینه‌های وب سایت در حالت پایه (یعنی اگر کسب و کار شما گستردگی بسیار زیادی ندارد) به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • ساخت

هزینه ساخت و طراحی سایت با توجه به نیاز شما از هزینه رایگان (یعنی طراحی سایت رایگان) شروع می‌شود که در این حالت تنها هزینه هاست دامین و نصب و راه‌اندازه سایت خام اولیه از شما اخذ می‌شود که مبلغی حدود 310 هزار تومن ( در خرداد 1402) است.

با توجه به نیاز‌های بیشتر شما هزینه‌ها افزایش می‌یابد. به صورت کلی از 12 میلیون تومان تا 60 میلیون تومان هزینه اولیه می‌تواند متغیر باشد. 

  • نگهداری

نگهداری سایت‌های شرکتی که فقط نوعی معرفی نامه‌ی HTML است هزینه‌ی بسیار اندکی دارد به صورتی که با توجه به خواست شما این مبلغ متغیر است و از صفر ریال آغاز می‌شود.

  • توسعه

توسعه سایت را می‌توان گران‌ترین مرحله برای شما در نظر گرفت، اما نگران نباشید این هزینه برای بسیاری افراد به صورت دائمی مورد نیاز نیست. فقط یک مطلب سئو (SEO) شده در یک وب‌سایت شخصی کافیست تا پس از زمان کوتاهی شما نتیجه اول گوگل برای سرچ نام یا محتوای خاص خودتان باشید.

هر چند توسعه سایت را می‌توان به بخش‌های زیر تقسیم کرد:

راهکارهای افزایش فروش
فروشگاه فیزیکی
اینفلوئنسر

چه کسانی نیاز به وب سایت دارند

افراد مختلفی می‌توانند در این دسته قرار بگیرند که بخشی از آنها شامل:

  • فروشگاه‌های اینستاگرامی یا تلگرامی

برای افزایش فروش و به دست آوردن مالکیت حقوقی فروشگاه با نام شخصی خودشان این فروشگاه‌ها بهتر است وب سایت داشته باشند.

دقت داشته باشید اگر شما پیج اینستاگرامی داشته باشید که فروش بسیار عالی هم داشته باشد فرد دیگری می‌تواند به صورت کاملا قانونی وب سایت شخصی با نام پیج شما ساخته و مشتریان شما را پیش از آنکه شما را در نتایج جستجویشان بیابند به وب سایت خود وارد کند.

  • فروشگاه‌های فیزیکی

فروشگاه‌های فیزیکی به علت ماهیت ثابتشان دسترسی محدودی به خریداران دارند و خریداران حتما باید تا فروشگاه آن‌ها بیایند و خرید را انجام دهند. اما با وجود وب سایت دیگر این محدودیت حذف می‌شود شما از جنوب تهران میتوانید به مردم شمال تهران کالایتان را بفروشید یا حتی به شهر‌های دیگر…

  • تولید کنندگان محصولات آموزشی

تولید کنندگان محصولات آموزشی محیطی مناسب برای فروششان نیاز دارند تا بیشتر و بهتر دیده شوند فروششان افزایش بیابد و بتوانند قوانین کپی رایتشان را به صورت علنی اعلام کنند.

نمونه این افراد معلم‌ها، اساتید دانشگاه، موسسات آموزشی و … اند.

  • مشاغل خدماتی

مشاغل خدماتی حدود %50 مشاغل را در ایران تشکیل می‌دهند. نکته مهم در این مشاغل رقابت بالا در دیده شدن است، فرض کنید شما پزشک پوست و مو تازه‌کار در مشهد هستید و یک دانشجو دانشگاه فردوسی که تازه وارد شهر شده دنبال پزشک پوست و مو می‌گردد، از کجا می‌تواند شما را بیابد؟

قطعا با یک وب سایت شما جز نتایج اول خواهید بود در غیر این صورت معرفی اطرافیان معمولا افراد با سابقه و شناخته شده است. پیشنهاد ما در این موار طراحی و ساخت سایت نوبت‌ دهی پزشکان است.

حال اگر شما امکان رزرو وقت و پرداخت هزینه به صورت آنلاین را داشته باشید شانس اینکه تا مدت 4 سال دوره تحصیل این دانشجو مشتری دائمی داشته باشید افزایش می‌یابد

این امر برای بسیاری دیگر از مشاغل خدماتی نیز صدق می‌کند به عنوان مثال برای آرایشگر‌ها، ناخون‌کارها، صافکاری‌ها، معلمان، حسابداران

  • اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر‌ها برای آنکه بتوانند مخاطبین خود را در طی مهاجرت از پلتفرم‌های مختلف سوشال مدیا همراه خود داشته باشند مهم‌تر از داشتن پیج اینستاگرامی دوم و کانال تلگرام بهتر است یک وب سایت داشته باشند.

قطعا مخاطبین شما بخش بزرگی از دارایی شما هستند که طی مطاب بعدی ((صنعت توجه)) به آن می‌پردازیم.

و شاید هم تمایل داشته باشید به دنبال کننده‌هایتان محصولی یا دوره‌ای را ارئه دهید، بهترین مسیر برای این امر داشتن یک وب سایت فروشگاهی و یا یک وب‌سایت شخصی و سپس جمع آوری شماره‌ها و ایمیل دنبال کننده‌هایتان است، تا طی ایمیل مارکتینگ یا اس ام اس مارکتینگ موفقیت فروشتان را افزایش دهید.

  • دانشجوها

دانشجوهای در حال اپلای

دانشجوها مخصوصا اگر در حال مهاجرت باشند یا هدف مهاجرت و اپلای کردن برای شرکت یا دانشگاهی در خارج از کشور را داشته باشند داشتن یک سایت شخصی را نباید ساده تصور کنند، زیرا یکی از مراحل بررسی رزروه شما در دانشگاه‌های خارج از کشور بررسی شما در موتورهای جستجو خواهد بود و از طرف دیگر اگر شما فعالیت‌های عام‌المنفعه نیز در این محیط انجام دهید تاثیر دو چندانی در چذیرش شما خواهد داشت.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *