کلمات کلیدی کلماتی هستند که افراد در حین جستجو در موتورهای جستجو وارد میکنند تا مطالبی در رابطه با آنها پیدا کنند، یکی از کسب فعالیتهایی که کسب و کارهای کوچک میتوانند انجام دهند آنالیز کلمات کلیدی است
ابزارهایی برای این کار نیز وجود دارند که کلمات کلیدی مرتبط به یک موصوع را در اختیار شما قرار میدهند. این تازه ابتدای راه است پس از به دستاورد کلمات کلیدی، باید استراتژیهای خاصی در رابطه با فعالیت و پرداختن به این کلمات کلیدی اجرا کنید.
محتوا یکی از مهمترین ارکان در دامنهی سئو است محتوا به نوعی رابطی بین کسب و کار و مشتری است، به همین علت استارتاپهای کوچک به طور مداوم در تلاش برای تولید محتوا هستند. این مسئله باعث میشود که مشتریها از طریق جستجو به وب سایت کسب و کارهای کوچک راه پیدا کنند.
جذب مشتریا شبکههای اجتماعی برای یک کسب و کار کوچک بسیار سادهتر از جذب مشتری فقط و فقط از طریق وب سایت است، به همین دلیل این نکته یکی از نکات مهم سئو برای استارتاپهای نوپا و کوچک محسوب میشود شبکههای اجتماعی هزاران کاربر آنلاین در هر لحظه را در اختیار شما قرار میدهند تا با ارائه محتوای جذاب و نه حتی مفید آنها را جذب خود کنید، پس شبکه اجتماعی خود را بسازید و این شبکه را به وبسایتتون متصل کنید.
یکی از عواملی که باعث میشود رتبه یک وبسایت در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ بالاتر رود، ساختار داخلی لینکها است. اگر این ساختار درست و اصولی باشد، موتور جستجو رتبه بالاتری به شما میدهد. ایجاد یک ساختار مناسب که طبق ارتباط معنایی درست مطالب و لینکهای داخلی وبسایت را به هم مرتبط کند، علاوه بر این که باعث میشود موتورهای جستجو به شما رتبه بالاتری بدهند، علاوه بر این از سر در گم شدن بازدید کنندههای شما نیز جلوگیری میکند.
یکی دیگر از نکات سئو برای کسبوکارهای کوچک این است که لینکهای خود را طبق اصول سئو بنویسند، این اصول میگویند که این لینکها نباید شلوغ و حاوی کلمات نامفهوم باشند.
در داخل URL باید موضوع مطالب وبسایت شما مشخص باشد تا کاربر با مشاهدهی آن توانایی تصمیمگیری برای ورود به وبسایت را داشته باشد.
یکی دیگر از نکات سئو برای کسب و کارهای کوچک و استارتاپهای کوچک این است که باید برای مشاهده اثرات سئو صبر کنند. هیچ استراتژی و فعالیتی در حوزه سئو وجود ندارد که در یک روز وبسایت شما را به صفحه اول گوگل بیاورد.
یکی دیگر از مسائلی که باید در نظر داشته باشید این است که محتوای بصری را در دستور کار خود قرار دهید. کاربران معمولا ترجیح میدهند که بخشی از مطالب ارائه شده را به شکل تصویری و بصری ببینند
امروزه کمتر کسی در اوقات فراغتش از کامپیوترهای شخصی یا لپتاپ برای جستجو در محیط اینترنت استفاهده میکند، پس اگر میخواهید دیده شوید محتوای شما باید برای مخاطبین هدفتان بهینه باشد.
فرض کنید مخاطب شما وارد طفحهای بههم ریخته و یا بزرگتر از نمایشگر تلفنهمراهش شود، احتمالا اولین کاری که انجام خواهد داد جستجوی سایر نتایج گوگل است، حتی اگر شما نتیجه اول باشید.