انواع لینکهای داخلی در وردپرس با المنتور
لینک سازی داخلی چه میکند؟ (خلاصه)
لینکسازی داخلی چیست؟
روشی برای اتصال هر صفحه از وبسایت شما به صفحه دیگری از وبسایتتان است.
که با هدف انتقال کاربران از صفحهای که با آن (از طریق سرچگوگل یا هر طریق دیگری) به وبسایتتان وارد شدهاند به سایر صفحات مورد نظر شما (مانند صفحه فروش محصولات) است.
انواع لینکسازی داخلی
- لینک در متن
قرار دادن لینکی در میان یک نوشته و بر روی چند کلمه - لینکسازی در عکس
تصاویری که در یک صفحه، مخصوصا صفحه نخست وبسایت شما قرار میگیرند میتوانند مانند کلیدی برای دسترسی به مقالههای مرتبط با محتوای عکس مورد استفاده قرار گیرند. - لینکسازی صفحه اول
شامل لینک دادن مطالب صفحه نخست به مطالب مورد نظر و صفحات کلی وبسایت شماست
مثلا بخشی که صفحه اول را با لینکی به صفحهی بلاگتان یا مطالب تازه منتشر شده آن متصل میکنید. - لینکسازی در منو معروفترین نوع لینک سازی لینک دادن به مطالب مهم در بخش منو وب سایت شماست.
لینکهای داخلی و خارجی تفاوتی دارند؟
لینک خارجی به دو نوع بک لینک و ارجاع تقسیم کرد، بکلینک به لینکی گفته میشود که سایت دیگری به شما لینک میدهد.
ارجاع به لینکی گفته میشود که شما به مطالب دیگر سایتها لینک دهید.
فایدههای لینکسازی داخلی چیست؟
- شما بهتر ایندکس میشوید.
- لندیگ پیجهای شما بهینهتر و هدفمندتر میشوند.
- صفحات داخلی شما با ارزشتر میشوند.
- کمک به ساختار سایت شما
- افزایش شانس بازدید محتواهای قدیمیتر
- افزایش حضور کاربر در وبسایت شما
نواع لینکهای داخلی
- لینکهای دوفالو (Dofallow)
لینکهای دوفالو کاربر را از صفحهای دیگر به صفحه مقصد شما هدایت میکنند و این امر موجب میشود گوگل برای صفحه مقصد شما امتیاز مثبت در نظر بگیرد.
چگونه بسازیم: فقط کاری نکنید.
<a href=”https://www.iranwebline.ir/”> text </a>
- لینکهای نوفالو (nofallow)
این لینکها به موتورهای جستجو این پیام را میدهند که مطالب لینک شده مبدا و مقصد از نظر محتوایی به هم مرتبط نیستند. از طرفی صفحه مقصد از امتیاز اعتبار صفحه مبدا برخوردار نمیشود.
این لینکها با پیشوند rel=nofallow مشخص میشوند.
لینکهای فوق در تبلیغات و رپرتاژآگهیها نقش عمده را ایفا میکنند.
لینکهای نوفالو از نوع داخلی برای وبسایت شما مزیتخاصی ندارند در واقع به موتورهای جستجو برای شناسایی بهتر سایت شما کمک میکنند.
چگونه بسازیم: فقط تگ nofallow را اضافه کنید.
<a href=”https://www.iranwebline.ir/” rel=”nofallow”> text </a>
- لینکهای تولید شده توسط کاربران
لینکهای UGC یا User Generated Content لینکهایی هستند که توسط کاربران وبسایت تولید میشوند و یا هشتگهایی که در شبکههای اجتماعی به صورت مرتبط با پستهای شما منتشر میشوند.
این لینکها که در کامنتهای سایت شما ساخته میشوند در واقع به صورت UGC به موتورهای جستجو معرفی میشوند تا مشخص شود این لینکها لزوما قابل اعتماد و تایید شده نیستند.
چگونه بسازیم: فقط تگ usg را اضافه کنید.
<a href=”https://www.iranwebline.ir/” rel=”usg”> text </a>
- لینکهای اسپانسری
لینکهایی که با هدف تبلیغات محصولی ایجاد میشوند در واقع این دستهبندی، دستهبندی جدید برای تشخیص دقیقتر محتوای لینکهای شماست که در سال 2019 توسط گوگل معرفی شد.
چگونه بسازیم: فقط تگ sponsored را اضافه کنید.
<a href=”https://www.iranwebline.ir/” rel=”sponsored”> text </a>
چگونه در المنتور لینکها را وارد کنیم
- برای ویجتها
ابتدا بر روی تنظیمات ویجت رفته و در بخش custom attribute نوع rel مورد نظرتان بر اساس توضیحات فوق را وارد کنید.
- برای متن
برای لینک دادن به متن نیز میتوانید با انتخاب بخشی از متن مورد نظر لینک را وارد و نوع آن را در بخش چرخ دنده (تنظیمات) انتخاب کنید.
Add a Comment